Yeni Pazarların Araştırılması: 3 Adımlı Kılavuz

Yeni Pazarların Araştırılması: 3 Adımlı Kılavuz

Yeni bir pazarı analiz etmek kulağa çok zor bir görev gibi gelebilir. Ancak, diğer birçok zorluk gibi, bunu yapmak çok zor değil. Yepyeni SEMrush Market Explorer (Sektör Analizi) aracının en iyi uygulamalarına ve işlevlerine dayanarak, yeni bir pazarı üç büyük adımda analiz etmenize yardımcı olacak kapsamlı bir kılavuz oluşturduk. 

  • 1. Adım : Sektöre ve Pazara Genel Bakış
  • 2. Adım : Hedef Kitle Analizi
  • 3. Adım : Derinlemesine Rakip Analizi

       1. Adım : Sektöre ve Pazara Genel Bakış

Keşfedilmemiş bölgeye girmeden önce dikkate almanız gereken bazı şeyler var. Her şeyden önce, herhangi bir pazar olduğundan emin olun. Büyüklüğünü ve bileşimini tahmin etmek için sizin gibi işletmelere bakın, en görünür eğilimleri not edin, sonraki çalışmalarınızı kolaylaştırmak için pazar dilimini ana hatlarıyla belirtin. Diğer şeylerin yanı sıra, bu bilgiler yatırımcıları rekabet ettiğiniz ortamın farkında olduğunuza ikna etmenize yardımcı olabilir.

Önemli Oyuncuları Ortaya Çıkarın

Hedef nişte zaten başarılı olan şirketler ana bilgi kaynağınız olabilir. Bu sebeple, sektördeki kilit işletmeleri belirleyerek başlayalım. En az birini adlandırdırabilirseniz, Market Explorer (Sektör Analizi) listeyi genişletmenize yardımcı olacaktır. Kutuya piyasadaki önemli rol oynayan bir firmanın alan adını yazın, İlgili Piyasa Siteleri (Market Relevant Sites) bölümüne bakın. Bu bölümde sorgulanan etki alanı ile ilişkili Semrush’ın sunduğu 20 siteyi bulacaksınız. Piyasada kaç tane büyük şirket olduğunu kontrol edin veya aşağıdaki ekran görüntüsünde olduğu gibi pazarın bir şirket tarafından yönetilip yönetilmediğini öğrenin.

Listenin en üstünde olan alan adları sizin için özel bir ilgi alanı olmalıdır. Trafik hacmine göre, yaklaşık pazar paylarını tahmin edebilir ve stratejilerini yakından incelemeniz gereken işletmelerin kısa bir listesini yapabilirsiniz. Bu oyuncuların her biri için, Market Explorer (Sektör Analizi) aracının yardımıyla kitle özelliklerini, trafik kaynaklarını ve trafik eğilimlerini ortaya çıkarabilirsiniz. 

Genel Pazar Büyüme Dinamiklerini Algılama

Umarım, mükemmel bir dengeye sahip, yani rekabet var ve aynı zamanda boş bir alan var, bir pazar buldunuz. Şimdi, gelecekteki riskleri azaltmak için, hedef sektörünüzün/nişinizin gelişip gelişmediğini veya düşüşe geçip geçmediğini, şu anda ne kadar büyük olduğunu ve ne kadar hızlı değiştiğini anlamak önemlidir. Burada, Market Explorer’ı (Sektör Analizi) tekrar kullanabilirsiniz – sadece piyasa trafiği için geçmiş verileri filtreleyin.

Sektör Trendlerini Analiz Edin

Turizm gibi mevsimsel eğilimlerin talebi güçlü bir şekilde etkilediği ve oldukça değişken sektörler vardır. Aynı şey nişinizde de gerçekleştirirse, bu endüstri dinamiklerinin işinizi nasıl etkileyeceğini bilmek istersiniz. Kendi ve rakibinizin alan adını seçin ve trafik eğiliminin piyasanın genel eğilimi ile ne kadar uyumlu olduğunu kontrol edin. Gördüğünüz çizgiler paralel ise, işletme trendi takip ediyor demektir. Bu mutlaka iyi yada kötü değildir – sadece daha fazla araştırmada göz önünde bulundurmanız gereken bir gerçektir.

Ürün Teklifini ve İş Geliştirme Yönünü Anlayın

Etkili bir iş planı oluşturmak için sundukları temel ürünler / hizmetler, kullandıkları iş modelleri ve şirket geliştirme aşaması hakkında daha fazla veri toplayın. Bunun için, şirketlerin resmi web siteleri ve sosyal medya profilleri gibi birincil kaynakların yanı sıra yetkili sektör raporları ve istatistiklerini analiz edin. 

Bu bilgi, şu anda pazarınızda satılan benzer mal ve hizmetlerin hacmini anlamanıza ve tahminlerde bulunmanıza yardımcı olacaktır. Süreci hızlandırmak için Feedly gibi kaynak ve içerik analizörlerini kullanabilirsiniz. Gelir, yatırımlar ve çalışan sayısı gibi ticari bilgiler için can atıyorsanız, Crunchbase ve Craft gibi platformları ziyaret edin.

Tehditleri Hesaba Katın

Ardından, pazara yeni girenlerin veya yedek ürün / hizmetlerin tehdit olup olmadığını anlamaya çalışın. Unutmayın, bu aşamada rekabet ortamını ana hatlarını resmediyorsunuz, bu sebeple söylemlere ve basın bültenlerine derinlemesine girmenize gerek yok. Üründe kolayca erişilebilen herhangi bir boşluk olup olmadığını öğrenin – eğer varsa, er ya da geç bir rakibin dolduracağına bahse girebilirsiniz.

Giriş Engellerini Vurgulayın

Nişinizin boş olma ihtimali yüksek. Bu özellikle, yeni bir coğrafi pazara bakıyorsanız  geçerli bir durum olabilir. Kendinize sorun; Küresel oyuncular neden bu bölgede henüz aktif değil? Cevap, siyasi risklerde, istikrarsız bir ekonomi veya değişken piyasa durumunda yatıyor olabilir. Gelişmekte olan ülkeler bazen karlı bir seçenek gibi görünebilir, ancak buradaki tüketici alışkanlıkları çok özel olabilir.  Unutulmaması gereken diğer engeller arasında dil yerelleştirme masrafları, çevrimiçi / çevrimdışı tercihler ve kısıtlı ödeme ve teslimat çözümleri yer alır.

Artık bir işletmenin bakış açısından piyasa durumuna aşina olduğunuza göre, tüketicilere ve onların ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına ayrıntılı olarak daha yakından bakabilirsiniz.

       2. Adım : Hedef Kitle Analizi

Alıcı kişiliğinizi bilmek, herhangi bir pazarlama stratejisinin temel unsurlarından biridir. Kime, nereye, ne zaman ve nasıl ulaşabileceğinizi ve sonucu en üst düzeye çıkarmak için neler yapılabileceğini net bir şekilde anlamanız gerekiyor. Market Explorer (Sektör Analizi) ve Trafik Analitikleri, hedef kitlenizle ilgili en önemli soruları yanıtlamak için çeşitli raporlar sunar.

Pazar Büyüklüğünü Ölçün

Sektör büyüklüğü genellikle dolar (veya başka herhangi bir yerel para birimi) cinsinden ölçülürken, pazar büyüklüğü potansiyel müşterilerin sayısında dikkate alınır. Piyasa Değerlendirme Raporu (Market Overview report) belirli bir pazarın aldığı toplam trafik miktarını ve geçmiş dönemlerdeki büyüme oranını bulabilirsiniz. You can use this data for calculating the budget and forecasting the revenue.

Kullanıcı Demografisine ve Psikografisine Bakın

Kozmetik veya giysi satmıyor olsanız bile, müşterilerinizin yaşı ve cinsiyeti, ürününüzün pazar konumlamasında ve planladığınız promosyon kampanyalarında ciddi bir fark yaratabilir. Tipik ve istenen bir müşterinin karakterlerini netleştirmelisiniz. Market Explorer ile bir genel bakış görebilir ve birden çok oyuncu için özelliklerini karşılaştırabilirsiniz.

Hedef kitlenizi ilgilendiren konular, web sitesi kategorilerinden çok daha fazlasıdır. Bu konular, ideal müşterinizin yaşam tarzı ve kişiliği ile ilgilidir ve gelecekteki büyüme potansiyelini ortaya çıkarır.

Konumun Potansiyelini tahmin Edin

Yeni bir yeri hedeflemek, diğer nedenlerin yanı sıra, mevsimsel talep ve arz dalgalanmaları ve kültürel özellikler nedeniyle riskli olabilir. Batı e-ticaretinde Kasım-Aralık aylarında meydana gelme olaslığı olan maksimum taleplerini, aynı dönemdeki Doğu trafiğinin daha istikrarlı dinamikleriyle karşılaştırın. Nedeni basit: farklı tatil takvimleri, tüketicilerin en aktif olduğu farklı mevsimler anlamına gelir. Ve bu sadece bir örnek.

Güvenli tarafta olmak için iki senaryo takip edebilirsiniz. Öncelikle rakiplerinizin bulunduğu bölgeleri ve özellikle en iyi performans gösterdikleri bölgeleri tanıyın; bu, işletmenizin büyümesi için coğrafi pazarların kısa bir listesini yapmanıza yardımcı olacaktır. Sektördeki kilit oyuncuların alan adlarını Trafik Analitiğindeki Coğrafi Dağıtım raporunudan kontrol edin ve hangi konumun en çok müşteriyi vaat ettiğini görün.

İkincisi, aklınızda belirli bir ülke varsa, doğrudan oradaki pazarı analiz etmeye gidebilirsiniz. Belirli bölgelerdeki rekabet ve tüketim hakkında çok yönlü bir genel bakış elde etmek için Market Explorer (Sektör Analizi) raporlarını bölgeye göre filtreleyin.

Tüm bu veriler, daha odaklı analizler ve stratejilerinizin ayrıntılı olarak detaylandırılması için piyasayı belirli tüketici segmentlerine ayırmanıza yardımcı olabilir. 

Kitlenin Davranışını Anlayın

Hedef kitlenin ne kadarının sizinki gibi bir ürün / hizmetle potansiyel olarak ilgilendiğini bilmek yeterli değildir; hangi web sitelerini ziyaret ettiklerini ve bir platformdan diğerine nasıl geçtiklerini bilmek çok daha bilgilendiricidir. Neyse ki, bunu öğrenmenin yolları var.

Hedef pazardaki en iyi oyuncuyu seçin ve SEMrush Trafik Analitik aracı ile diğer rakiplerle örtüşen izleyicilerini araştırın. Benzersiz ziyaretçilerin kaç tanesinin diğer şirketlerden gelen teklifleri dikkate aldığını göreceksiniz. Medya yerleştirme potansiyelinizi kontrol ediyorsanız, bu özellik bir şirketin hedef kitlesini yayınların okuyucularıyla da karşılaştırmanıza yardımcı olacaktır.

Kullanıcı davranışı hakkında daha fazla bilgiye mi ihtiyacınız var? Hedef kitle örtüşmesinin neleri ortaya çıkarabileceği konusunda eksiksiz bir rehberimiz var.

Market Explorer ile Herhangi bir sektördeki karşılaştırmaları ortaya çıkarın

Bir şirketin alan adını girin /  En iyi oyuncuları keşfedin.

        3. Adım : Derinlemesine Rakip Analizi

Rakiplerinizin ürün pazarlaması hakkında ne kadar fazla ayrıntı öğrenirseniz, avantaj elde etmek o kadar kolay olacaktır. Doğrudan rekabetinizi analiz ederek başlayın, ardından alternatif çözümler sunanlara geçin. Tüketici sorunundan yola çıkarak, ürününüz / hizmetiniz düzeltmeye yardımcı olur; en yakın rakipleriniz farklı bir kategoriye ait olabilir ve daha az yenilikçi bir şey sunabilir, ancak izleyicilerle iyi etkileşime girebilir ve pazarlamada gerçek bir tehdit oluşturabilir.

Bu adımda iki ana işi yapmanızı öneririz.

Ürün Araştırmasını Yapın

Ürünün arkasındaki ana “Neden” sorularını yanıtlayın:

  • İnsanlar genel olarak buna neden ihtiyaç duyar?
  • İnsanlar neden bu şirketten alıyor? (Cevap, fiyattan tasarıma kadar her şey olabilir)
  • Neden onlarla rekabet edebileceğinize inanıyorsunuz?

Bir rakibin müşterisinin kafasına girmenin bir yolu, müşterisi olmaktır. En azından deneme süresi için. Bu şekilde, en pratik anlayışları elde edeceksiniz:

  • Ürün / hizmet özellikleri nelerdir.
  • Ne kadar maliyeti.
  • Şirketi keşfetmekten gerçekten bir müşteri olmaya kadar müşteri yolculuğu ne kadar kolay.
  • Ürün/hizmeti kullanmak ne kadar kolay.
  • Destek almak veya şirketle iletişim kurmak ne kadar kolay.
  • Müşterileriyle nasıl etkileşimde bulunurlar — şirketin bültenine abone olabilir ve iletişim tarzlarına bir göz atabilirsiniz.
  • Problem çözmede ne kadar iyiler.
  • Nasıl gelişebilirler (ve iyileştirme potansiyeli gösterirlerse).

Son olarak, bu noktaların her birinde onlardan nasıl daha iyi olduğunuzu veya sadece farklı olduğunuzu yazın; Bazı pazarlarda, teklifinizi biraz değiştirmek, başarılı olmak için yeterlidir.

Pazarlama Stratejilerini Analiz Edin

Şimdi, ana rakiplerin ürün değerlerini ve marka fikirlerini nasıl yayınlamayı ve izleyicileri nasıl kazanmayı başardıklarını keşfetmenin zamanı geldi. 

SEMrush Trafik Analitik ile, 5 birime kadar basit bir rekabet matrisi oluşturabilirsiniz. 5 domain seçin ve bunları trafik, trafik kaynakları ve dağıtımı ve kullanıcı davranışı metriklerine göre karşılaştırılmasını sağlayın.

Potansiyel müşterilerin onlardan değil sizden satın almalarını sağlayacak en etkili pazarlama hilelerini bulmak için bu verileri kullanın.

İpucu: Kullanıcıların rakiplerinizin sitelerini ziyaret ettikten sonra gittikleri hedef sitelere bakın. Bu platformlara doğru kitleyi bağlama şansınız yüksek.

Sonuncusu ama en önemlisi, satın almaya hazır kitleyi çekmek için en iyi tanıtım kanallarını ortaya çıkarmak olacaktır. Hala Market Explorer (Sektör Analizi)  ile oluşturulmuş anahtar sektör oyuncuları listeniz var mı? Aynı promosyon stratejisini seçip seçmediğinizi görmek için önde gelen işletmelerin trafik kaynaklarına bakın.

Sonuç Tespitleri ve Son Dakika Tavsiyesi

Bu pazar analizi kılavuzu, tüm iş ihtiyaçlarınızı karşılamak için tasarlanmıştır. Bununla birlikte, araştırmanızın farklı aşamalarında ayrı talimatlar olarak adımlarını takip edebilir veya kılavuzu kendi ihtiyaçlarınıza göre özelleştirmek için her adımda Rekabetçi Araştırma Çözümünden daha fazla SEMrush aracı ekleyebilirsiniz.

Daha büyük bir veri kümesi asla zarar vermez – rekabetçi zekanın yol haritanızı belirlemek için değil, bilgilendirmek için olduğunu unutmayın.

 

Ekibinizi akıllı araçlarla donatın. Semrush Rekabetçi Araştırma Çözümünü Deneyin. Daha fazla bilgi edin.

 

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *