Semrush ile Diğer Web Sitelerinin Trafiğini Analiz Et

Semrush ile Diğer Web Sitelerinin Trafiğini Analiz Et

Rekabetçi zeka, dijital performansı optimize etmek ve büyümeyi hızlandırmak isteyen şirketler için oyunun kurallarını değiştiren bir varlık haline gelebilir. Rakiplerinizin veya potansiyel ortaklarınızın trafiğinin nereden geldiğini bilmek, kullanıcılarıyla nasıl etkileşimde bulunduklarını anlamak ve pazar eğilimlerinden etkilenip etkilenmediklerini görmek, daha kanıtlanmış iş kararları vermenize yardımcı olabilir.

SEMrush trafik analizi aracı, herhangi bir web sitesinin masaüstü ve mobil trafiğine, kullanıcı davranış istatistiklerine ve trafik kaynakları analizlerine ilişkin tahminler sunar. Bu veriler, bir rakibin dijital pazarlama stratejisini çözmenize, potansiyel bir iş ortağınızın yeteneklerini tahmin etmenize, yeni pazarları keşfetmenize, kazanan satış öncesi konuşmalar oluşturmanıza (bir ajans iseniz) ve çok daha fazlasını yapmanıza yardımcı olur.

  • Trafik Analitiği –  Google Analitik
  • Diğer Web Sitelerinin Trafiğini ve Kullanıcı Davranışını Keşfetme
    • Genel Trafik Verileri
    • İzleyici Davranışı
  • Rakiplerin Stratejilerini Yıkmak
    • Trafik Deneyimi
    • Müşteri Öngörüleri
    • En İyi Sayfalar ve Alt Alan Adları
  •   Büyümeyi hızlandırmak için Trafik Verilerini Kullanma
    • Yeni Bir Pazarın/Nişin Ön Analizini Yapmak
  • Potansiyel bir Ortağın Değerlendirilmesi
  • Satış Öncesi Donanım
  • Daha fazlası

Trafik Analitiği – Google Analitik

Google Analitik’le kendi web sitenizin performans ölçümlerini kontrol edebilirsiniz. Peki ya rakiplerinizin performansı? Trafik Analitiği, rakiplerinizle aynı şeyi yapmanıza izin vermek için tasarlanmıştır. Ayrıca, iki veya daha fazla rakibinizin web sitesi trafiğini ve kullanıcı davranışını karşılaştırmanıza yardımcı olur.

Trafik Analitiği, web sitesinin trafik istatistiklerini dahili analizlerinden almaz. SEMrush, makine öğrenimi algoritmalarını ve büyük veri teknolojilerini kullanarak çeşitli özel kaynaklardan ve üçüncü şahıs kaynaklardan toplanan clickstream verilerinin petabaytları analiz eder.

Diğer Web Sitelerinin Trafiğini ve Kullanıcı Davranışlarını Keşfetme

Doğru açıdan bakarsanız, rakibinizin veya potansiyel iş ortağının / müşterinin trafiğiyle ilgili temel bilgiler bile bir sürü içgörüye dönüşebilir. Aşağıda, diğer web sitelerinin trafiğini SEMrush Trafik Analitik kullanarak nasıl kontrol edeceğiniz, toplanan verileri nasıl yorumlayacağınız ve iş hedeflerinize ulaşmak için nasıl kullanacağınız hakkında öneriler bulacaksınız.

Genel Trafik Bilgileri

İlgilendiğiniz web sitesinin ne kadar trafik aldığını öğrenerek başlayın. Web sitesini trafik raporunu görmek için bir rakibinizin URL’sini yazın (Genel Değerlendirme Raporu). Son aya ait web sitesinin tahmini ziyaret sayısını ve tekil ziyaretçileri kontrol edin. Ziyaret sayısı, rakibinizin hedef kitlesinin boyutunu tahmin etmenize olanak sağlar. Trend çizgisi, çevrim içi ürün ve hizmetlerine olan talebin arttığını veya düştüğünü gösterecektir.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/cf/6d/cf6dea4370a322bc4d25626519a443d8/image.png

Ardından, bunları birbirleriyle karşılaştırmak ve her şirketin pazar payını tahmin etmek için en fazla 4 rakip ekleyin.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/71/2f/712fa42b67c857092c5cc677c66c8d41/image.png

Gördüğünüz gibi, COVID 19 salgını dünyanın önde gelen düşük maliyetli havayollarını oldukça sert vurdu ve tatil sezonu bile onlara istenen iyileşmeyi sağlamadı. Bununla birlikte, easyJet, Ryanair’den daha etkilendi.

Genel Değerlendirme raporu, size son 6 aya, bir yıla veya tüm zamanlara (Ocak 2017’den bu yana) ait verileri gösterir.

Warschawski’de Dijital Strateji ve Veri Analizinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Sam Ruchlewicz’in rakip trafiğinde ani bir zirveyi analiz etmek için SEMrush’ı nasıl kullandığını izleyin:

İzleyici Davranışı

Bir rakibin aldığı trafiğin kalitesine bir göz atmak ve dijital pazarlama faaliyetlerinin verimliliği hakkında bazı sonuçlar çıkarmak için Sayfaları / Ziyaretleri ve Hemen Çıkma Oranını analiz edebilirsiniz. *

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/fa/12/fa12e3c9736a913ce1ad0e6ca0fdc14d/image.png

Örneğin, bir web sitesinin toplam trafiği artıyorsa, Bounce Rate (Hemen Çıkma Oranı) artıyorsa ve Sayfa / Ziyaret sayısı düşüyorsa, bu web sitesine gelen trafiğin kalitesiz veya alakasız olması mümkündür. Bunun birçok nedeni olabilir. İşte bunlardan sadece birkaçı:

• Kullanıcılar içeriği ilginç veya yararlı bulmazlar;

• Bir reklam kampanyasında tanıtılan teklif göründüğü kadar iyi değildir;

• Ürün / hizmetin pazarlanmadığı bölgelerden çok fazla trafik gelir. Böyle bir durumu araştırmak ve kendi kampanyalarınızda bundan kaçınmak için, Trafik Yolculuğu (Trafik Kaynakları) ve Coğrafi Dağılımı da inceleyebilirsiniz.

* Trafik Analitikleri ve Etki Alanına Genel Bakış raporlarındaki değerlerdeki farkın, hesaplama yöntemlerindeki farklılıktan kaynaklandığını lütfen unutmayın (Etki Alanına Genel Bakış’ta, web sitesinin SERP’deki konumuna göre hesaplanan verileri görürsünüz).

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/83/17/8317c643d6070018058d01c79b3b5b6d/image.png

Birçok rakibin kullanıcı davranışı verilerini aynı anda almak için, 200’e kadar URL’ye kadar yukarıda listelenen ölçümleri almanıza olanak tanıyan Toplu Analiz raporunu deneyebilirsiniz.

Rakiplerin Stratejilerini Yıkmak

Rakiplerinizin SEO, PPC, SMM ve İçerik ve PR açısından önceliklerini nasıl belirlediklerini ve hedef kitleleriyle nasıl etkileşimde bulunduklarını anlamak için Trafik Analitiği raporlarını daha derinlemesine incelemeniz gerekir. Makalenin bu bölümünde, aşağıdakiler gibi daha spesifik soruları yanıtlamaya çalışacağız:

• Rakibinizin seyircisi nereden geliyor?

• Daha sonra nereye gidiyorlar?

• Rakipleriniz aynı kitle için mi rekabet ediyor?

• En etkili dijital pazarlama stratejileri nelerdir?

• Rakibinizin web sitesinin hangi sayfaları en çok ilgiyi çekiyor?

Trafik Yolculuğu

Trafik Yolculuğu raporunda, web sitesinin trafiğinin doğrudan, yönlendirme, arama, sosyal ve ücretli olarak ikiye ayrıldığını göreceksiniz.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/1a/c1/1ac1c42e964d89a718f4855aaac9c7f0/Traffic-Analytics-SEMrush%20(56).png

Nike’ın trafiğinin çoğunu organik aramalardan ve doğrudan ziyaretlerden aldığını bu şekilde öğrenebilirsiniz. Şimdi durumun hepsi için benzer olduğunu görmek için başka spor giyim üreticilerini de ekleyelim.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/20/25/2025460134f41d736c316540388fb1a1/Traffic-Analytics-SEMrush%20(58).png

Verileri daha ayrıntılı hale getirmek, rapor, alanın en “trafik getiren” yönlendiren sitelerini, arama motorlarını veya sosyal ağlarını görecek şekilde filtreleyebilirsiniz. https://static.semrush.com/blog/uploads/media/d9/40/d940a0ebc2b6c6f2a45eb2b3a8d48602/image.png

Şimdi insanların nereye gittiğine bakalım. Trafik Yolculuğu raporunun altında, hedef web sitesinin trafik akışının çok net bir şemasını bulacaksınız. Örneğin, aşağıdaki ekrandan Etsy ziyaretçilerinin çoğunlukla siparişlerini ödemek veya takip etmek için geri döndüğünü öğrenebilirsiniz.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/5a/4d/5a4d974cf07438d15293c0074014ceb9/image.png

Web sitelerini analiz ettikten sonra ne yapabilirsiniz?

  • Rakiplerinizin en başarılı trafik kanalları hakkındaki bilgileri baz alarak dijital pazarlama kampanyalarınıza öncelik verin.
  • Kendi web sitenize gelen trafiği artırmak için rakiplerinizin stratejilerinden yararlanın.

Audience Insights (Hedef Kitle İstatistikleri)

Audience Insights raporu, en fazla 5 Web sitesinin izleyicilerini karşılaştırmanıza ve ziyaret ettikleri diğer alanları bulmanıza olanak tanır. Örneğin, dünyanın en büyük kozmetik şirketlerinin oldukça farklı kitlelere sahip olduğunu ve hepsinin hala en iyi teklifi aradığını öğrenmek sizi şaşırtabilir.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/bd/96/bd965e3364ab3343f98da872f72d1ee7/image.png

Verileri analiz ettikten sonra ne yapabilirsiniz?

  • Audience Insights (Hedef Kitle İstatistikleri) raporundan daha çok görüş kazanmak için farklı web sitelerini deneyin.
  • Rakiplerinizin hedef kitleleri hakkında ekstra veri toplamak için Market Explorer (Pazar Tanıma) aracına geçin.

En İyi Sayfalar ve Alt Alan Adları

En iyi sayfalar raporu, en fazla trafiği alan 1.000 adede kadar web sitesi sayfası için tekil erişim, tekil ziyaretçileri, girişleri ve trafik kaynaklarını (doğrudan, yönlendirme, sosyal medya, arama motorları ve ücretli reklamlar) gösterir. Listeyi belirli bir sayfa türüne göre filtreleyebilirsiniz.

Önce filtreler olmadan nike.com’a bir göz atalım. Erkekler spor malzemelerini buradan satın almakla kadınlardan daha fazla ilgileniyor gibi görünüyor, çoğu ABD’den geliyor ve web sitesine doğrudan bağlantı üzerinden ulaştılar. 

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/f3/01/f3015757474cdf0ca73b62e16dd922e6/image.png

Daha sonra hangi Air Max modellerinin en sık arandığını öğreneceğiz. Erkekler için yaprak dökmeyen bir Aura ve bayanlar için saf Platin.

https://static.semrush.com/blog/uploads/media/c4/79/c479bebd216f1a240cc0892e074e7ca0/image.png

Aynı şekilde, ister blog, haber bölümü, bölgesel alt alan veya e-ticaret mağazası olsun, rakibinizin en iyi alt alan adlarını bulmak ve analiz etmek için Alt Alan Adları raporunu kullanabilirsiniz.

Verileri analiz ettikten sonra ne yapabilirsiniz?

Rakip analizinizi rakibinizin SEO’suna, sosyal medyasına, reklamına ve içerik ve PR stratejilerine genişletin.

Rakiplerinizin iniş ve çıkışlarını takip etmek için rakip izlemenizi otomatikleşirin.

Büyümeyi hızlandırmak için Trafik Verilerini Kullanma

Rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini öğrenmenin yanı sıra, Trafik Analitiği, işinizi büyütmeye çalıştığınızda, olası bir müşteriyi anlaşmayı kapatmaya ikna etmeye veya güçlü ve verimli bir ortaklık kurduğunuzda faydalı bir bilgi kaynağı olabilir.

Yeni Bir Pazarın/Nişin Ön Analizini Yapmak

Eğer pazara açılma kampanyası düşünüyorsanız, trafik analitiği hedef pazarın potansiyelini tahmin etmenize yardımcı olabilir. 

Daha önce bahsettiğimiz Coğrafi Dağılım raporuna bakarak, rakibinizin dünyanın hangi yerinde daha çok talep gördüğünü tespit edebilirsiniz. 

Rakibinizin halihazırda hangi küresel pazarları kapsadığını öğrenmek istiyorsanız, her bir ülkeden  / alt kıtadan toplam trafik ve trafik payını bilmek kullanışlı olacaktır. Trafik ve kullanıcı davranışı ölçümleri büyümelerinde başarılı olup olmadıklarını size söyleyecektir.

Yukarıdaki ekranda görebileceğiniz gibi, ilgilenilen şirket trafiğinin %31’ini ABD’den alıyor, bu da en güçlü rakibiniz olduğu sürece, Avrupa’da onu yenme şansınızın oldukça yüksek olduğu anlamına geliyor. Bu veriler, kampanyanız için iyi bir başlangıç sağlayabilir. Daha detaylı analiz için Pazara açılma Stratejisi Kontrol Listemizi ve Pazar Tanıma aracı ile devam edin.

Potansiyel Bir Ortağın Değerlendirilmesi

Trafik Analitik raporlarını kullanmanın bir yolu, sizin ve potansiyel ortağınızın mükemmel bir eşleşme sağlayıp sağlamadığını keşfetmektir. 

  • Genel Değerlendirme raporunu ne kadar trafik aldıklarını ve bunun kaliteli olup olmadığını görmek için kullanın.
  • Trafiklerini nasıl aldıklarını Trafik Yolculuğu (Trafik Kaynakları) raporuyla öğrenin.
  • Aynı kitleyi hedeflediğinizden emin olmak için Audience Insights’a (Hedef Kitle İstatistikleri) göz atın.
  • Coğrafi Dağılıma aynı ülkeleri hedeflediğinizi anlamak için bakın.

New York Times olduğumu düşünelim ve ortak olmak için üç güzel gazete arasında seçim yapmalıyım. Neden aynı yöne baktığımızdan emin olmak için onları birbirimizle ve kendimizle karşılaştırmıyoruz?

USA Today, New York Post ve Washington Post diğerlerinden daha fazla trafik alıyor ve büyümeye devam ediyor. Ortalama Ziyaret Süresi de artıyor. New York Post bounce rate ile başarılı bir şekilde başa çıkıyor ve Washington Post en düşük bounce rate’e sahiptir. Bu, listelenen medyanın izleyicileri için ilgi çekici içerik sunduğunu ve onlarla ortaklık kurmanın  erişimi genişletmenize yardımcı olabileceğini varsaymanızı sağlar.

USA Today, gazeteler ve dergiler için ana ziyaretçi kaynağı organik arama trafiği olduğundan New York Post’u yeniyor.

Ancak, nispeten aynı büyüklükte bir kitleye sahipler. Öyleyse kimi seçeceğiz? Coğrafyadan yararlanalım. Kanada’dan daha fazla okuyucu almak istiyorsak, bu ülkeyi zaten kapsayan bir partner seçebiliriz. USA Today 6 milyon trafik aldı, New York Post 2,6 milyon ve Washington Post 8,4 milyon trafik var (bu verileri, potansiyel iş ortaklarınızı karşılaştırırken Genel Değerlendirme raporunun ülkeye göre Trafik widget’ında bulabiliriniz). İkincisi, USA Today ve Washington Post’un en iyi ortakları olacağı anlamına gelir.

Satış Öncesi Donanım

Satış öncesi için rekabetçi bir analiz aracı kullanmak kulağa garip gelebilir, ancak hizmetlerinizi sunarken, potansiyel müşterinizin mevcut durumunu ve çözümlerinizle ele alacağınız sorunları anlamanız gerekir.

Teklifinizi doğru zamanda ve doğru biçimde vermeniz de çok önemlidir. Ve elbette, potansiyel müşterinin sizi seçmekte tereddüt etmemesi için kendi güçlü yönlerinizi gösterdiğinizden emin olmalısınız.

Potansiyel müşterilerinizin trafiğini, SEO veya diğer stratejilerinde iyileştirme alanları bulmak için rakiplerinizi analiz ettiğiniz şekilde analiz edebilir ve rekabete karşı nerede durduklarına dair net bir görselleştirme oluşturmak için SEMrush satış konuşması ve raporlama işlevlerini kullanabilirsiniz.

Satış Konuşması Modu, Traffic Analitik verilerini SEMrush araçlarına herhangi bir referans olmadan düz bir ekranda sunmanıza olanak tanır ve Raporlarım, bu verileri müşterinize gönderilmek üzere güzel bir PDF raporu halinde toplamanıza olanak tanır. 

Örneğin, baktığımız web sitesi ciddi bir trafik düşüşüne karşı mücadele veriyor.

Bununla birlikte, trafik kaynaklarına bakarsak, yönlendirme ve arama trafiğinin biraz arttığını ve neredeyse kriz öncesi seviyeye geri döndüğünü göreceğiz.Bir pazarlama veya SEO ajansını temsil ediyorsanız, bunu vurgulayabilir ve bu büyümeyi hızlandırmak için hizmetlerinizi anlamsal analizle genişleterek, içeriği yetkili kaynaklara yerleştirerek veya şu anda kullanılmayan sosyal medyayı canlandırmaya çalışarak sunabilirsiniz. 

Ayrıca, potansiyel müşterilerinizin rakipleri kötü bir dönem geçiriyorsa, teklifinize olan ilginin en yüksek olduğu en uygun zamanı seçmek için trafik analizi verilerini de kullanabilirsiniz.

Daha Fazlası Var

Trafik analitiği sadece güçlü bir rekabetçi zeka çözümü değil, aynı zamanda organik arama ve reklamcılıktan, halkla ilişkiler ve bağlı kuruluş programlarına, yeni pazarları keşfetmeye ve hedef kitlenizin demografik özelliklerini ve psikografilerini araştırmaya kadar rakiplerinizin pazarlama stratejisinin her yönünün derinlemesine analizini yürütmek için ideal ve kapsamlı bir Competitive Intelligence Toolkit’in parçasıdır.

Bununla, ünlü pazar liderlerinin kazanan uygulamalarını benimseyebilecek ve kampanyalarınızı bir sonraki seviyeye taşıyabileceksiniz. SEMrush Competitive Intelligence toolkit’i kullanma hakkında daha fazla bilgi almak için lütfen en popüler iş akışlarımıza göz atın.

  • Pazar Trendlerini İzleme
  • SEMrush ile Rakip Kıyaslaması
  • Yeni Bir Ülkenin Pazar Potansiyelini Tahmin Etmek

Rakiplerinizi ayrintili olarak araştirin. Rekabetçi araştirma için Semrush’i deneyin.

 

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *