Rekabetçi Kıyaslamanın Ayrıntıları

Rekabetçi Kıyaslamanın Ayrıntıları

İşletme ve pazarlama performansını değerlendirmek düşündüğünüzden daha zordur. İç veriler ancak karşılaştırmalar – endüstri ve rekabet – kendi geçmiş verilerinizden çok daha fazlasını ortaya çıkarabiliyor iken bu kadar çok şeyi açığa çıkarabilir.

İç performans göstergeleri, yıldan yıla benzer dönemlere kıyasla iki kat trafik artışı ve yeni kanallardan müşteri girişi gösterebilir, ancak pazar veya rakipleriniz çok daha hızlı hareket ediyor olabilir. Ve eğer durum buysa, pazarda rekabet üstünlüğünü korumak için her zaman bunun farkında olmalısınız.

Bu gönderi, daha fazla iyileştirmeye odaklanmanıza ve daha alakalı hedefler belirleyebilmenize yardımcı olmak için sektördeki performans seviyeniz hakkında bilgi edinme sürecinde size rehberlik edecektir.

  • Rekabetçi Kıyaslama Nedir?
  • İşletmeler Neden Rekabetçi Kıyaslama Kullanıyor?
  • Rekabetçi Kıyaslama İçin Hangi Metriklere Bakılmalıdır?
  • Rekabetçi Kıyaslama Süreci Neye benziyor?
  • İşletme ve Pazarlama Stratejinizi Optimize Etmek İçin Rekabetçi Kıyaslamayı Kullanma

Rekabetçi Kıyaslama Nedir?

Rekabetçi kıyaslama, şirket ölçümlerinizi rakipler ve genel pazarla karşılaştırma sürecidir. Esasen, işletmelerin performanslarını değerlendirmelerine, en iyi endüstri uygulamalarını belirlemelerine ve rekabette üstünlük sağlamak için benimsemelerini başlatmalarına yardımcı olan bir yöntemdir.

Dijital pazarlama terimleriyle (burada ele aldığımız konu budur), rekabetçi karşılaştırmanın amacı, rakiplerden elde edilen içgörülere dayalı dijital pazarlama stratejilerini ve taktiklerini güçlendirmektir. Yine de rekabetçi kıyaslama ve rakip analizi arasında ince bir çizgi vardır.

Rekabetçi kıyaslama ve rakip analizi arasındaki fark

Yaklaşım açısından benzer olmasına rağmen, rekabetçi kıyaslama ve rakip analizi iki farklı amaca hizmet eder:

  • Rekabet analizi veya rekabetçi araştırma, her bir rakibe ilişkin ayrıntılı bir genel bakış elde etmenizi sağlayan bir yöntemdir. Bu, rakiplerin stratejilerini ve taktiklerini – mesajlaşmadan SEO uygulamalarına kadar – günlük operasyonları hakkında içgörüler elde etmenin bir yoludur.
  • Diğer yandan, rekabetçi kıyaslama, rekabet ortamınız için bir helikopter görünümü sağlar. Bunu, rakiplerin uzun vadeli stratejilerini değerlendirmeye yönelik üst düzey bir yaklaşım olarak düşünün; burası, zaman içindeki performanslarına ilişkin içgörüler toplamaya ve genel pazar eğilimlerini saptamaya çalıştığınız yer.

İşletmeler Neden Rekabetçi Kıyaslama Kullanıyor?

By benchmarking yourself against the industry and competitors, you will be able to get a clearer understanding of your market position and to uncover potential opportunities.

Esasen, üç tür rekabetçi kıyaslama vardır ve bu nedenle, işletmelerin bu yöntemi benimseyerek pazar avantajı elde etmelerinin üç yolu vardır:

Süreç kıyaslama, rakiplerinizin belirli bir iş sürecini nasıl yürüttüklerini inceleyerek iç süreçlerinizi anlamanıza ve etkinliklerini artırmanıza yardımcı olur. Hardvard Business Review Xerox’un örnek vaka çalışmasında, şirketin maliyetleri ve ürün fiyatlandırmasını optimize etmek için Japon muadillerinin operasyonel süreçlerini incelemeye çalıştığı açıklandı. 

Stratejik kıyaslama, iş stratejilerini güçlendirmek için iş modellerini ve yaklaşımlarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Örneğin, yeni açılacak bir kahve zinciri kazanan iş modelini daha iyi anlayarak Starbuck’ın ezici başarısını taklit etmeye çalışabilir.

Performans kıyaslaması, rakiplerin trafik oluşturma stratejilerinden sosyal medya performanslarına kadar strateji sonuçlarını ölçmekle ilgilidir.

Bu yazı, performans kıyaslamasına odaklanacak ve hangi metriklere bakacağınızı ve bu tür rekabetçi kıyaslamayı gerçekleştirmek için hangi adımları atmanız gerektiğini belirleyecektir.

Rekabetçi Kıyaslama İçin Hangi Metriklere Bakılmalıdır?

Rekabetçi kıyaslamaya başlamadan önce ve hatta performansınızı karşılaştırdığınız rakipleri belirlemeden önce, hangi metrikleri hesaba kattığınızı dikkatlice düşünmelisiniz. 

Hedeflere ve temel performans göstergelerine (KPI) dayalı olarak, zaman içinde bunlara bakabilmek için ölçümlerinizi oldukça basit tutun:

#1 KPI: Büyüme değerlendirmesi: site trafik rakamları, büyüme oranınızı rekabete göre karşılaştırmanıza yardımcı olacaktır.

#2 KPI: Sıralama iyileştirmeleri

Rekabetçi Kıyaslama Süreci Neye benziyor?

İşletme ve Pazarlama Stratejinizi Optimize Etmek İçin Rekabetçi Kıyaslamayı Kullanma

 

Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *